söndag 15 maj 2011

E-bok nedladdad!

Nu har jag äntligen micklat och macklat och till slut lyckats ladda ner en e-bok till min Androidtelefon. Det var några turer hit och dit, men nästa gång kommer det att gå lättare.

Jag känner direkt att skärmen är oerhört liten på min telefon, så det kommer nog inte att bli helt lätt att läsa boken. Det blir mycket scrollande hit och dit, men jag ska göra ett försök. Med en Ipad är det en helt annan sak. Den är ju så stor så att boksidan blir som på en vanlig bok ungefär.



Vilken bok lånade jag då? Jo, Hinsehäxan av Lillemor Östlin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Men nu hade du otur! Just den titeln finns inte som epub - det är därför du får scrolla.

Ge telefonen en chans till, och välj en titel som finns som epub. Då flödar texten, och man får bara bläddra oftare.

Annika W

Bibliotekarie från norr sa...

Har fattat det nu!!! Kollade en annan bok i epub och då var det ju helt ok. Man lär så länge man lever! :-)
/Åza