måndag 29 juli 2013

Tack Joanne Harris!

Precis när jag trodde att jag aldrig skulle fastna helt i en bok igen ramlade jag över I persikoträdets skugga av Joanne Harris, som är en fortsättning på Chocolat (filmad med Johnny Depp och Juliette Binoche).

Jag gillade Chocolat (eller Choklad) väldigt mycket, både boken och filmen och I persikoträdets skugga är minst lika bra om man känner till bakgrundsstoryn. Hoppas den filmas också!

I sommar har jag också loppisfyndat böcker till stugan. Kvalitetslitteratur som t ex Krypskytten av Paul Evan Lehmann! Spännande och skrattretande på samma gång. :-)

Läskrampen ser ut att ha släppt i sommar i alla fall och nu har jag precis börjat läsa omtalade boken En man som heter Ove av Fredrik Backman. Den är rolig från första sidan!

Njuter av sista semesterveckan...

Inga kommentarer: