fredag 24 juli 2009

Harry Potter och halvblodsprinsen

Häromdagen var jag och min äldsta dotter på bio och såg Harry Potter och halvblodsprinsen. Jag älskar verkligen Harry Potter-böckerna, har läst alla på svenska och två av dem på engelska. Filmerna är också jättebra.

Jag trodde denna film skulle vara lite väl läskig för min 11-åring men det gick jättebra, den var inte särskilt hemsk. En stor del av filmen ägnas dessutom diverse kärleksproblem som Ron, Hermonie, Ginny och Harry alla brottas med. Där får man sig några goda skratt.

Sommar är lika med film för mig. Minst en film per kväll är mitt mål på semestern. Hittills i sommar har jag sett:

  • High school musical (alla tre)

  • Det stora blå

  • Mamma Mia

  • Harry Potter och halvblodsprinsen

  • Northanger abbey

  • Reality bites

  • Bara en natt

  • Bara en dag

  • Beck
  • Goal II
  • North Country

Hmmm..., kommer inte på några fler så här på rak arm, men fler är det. Har gått några filmer på TV som jag sett också.