lördag 10 april 2010

Topp fem

Har funderat lite över vilka böcker som jag anser vara de bästa jag läst hittills. Det är svårt att välja men jag har valt de böcker som har fastnat mest i mitt minne av olika orsaker.

Detta är min topp fem-lista:

1) Stolthet och fördom av Jane Austen

2) Påven Johanna av Donna Woolfolk Cross

3) DaVinci-koden av Dan Brown

4) Patient 67 av Dennis Lehane

5) Harry Potter-serien


Hmmm..., vet inte om jag är riktigt nöjd med listan... Den kan komma att ändras, men just nu ser den nog ut så här.

Hur ser din lista ut?

1 kommentar:

TinaO sa...

Kul att se din topplista - min är snarlik! "Patient 67" är tillsammans med "Slumpvandring" av Majgull Axelsson och Michael Endes "Den oändliga historien" min topp tre. Men sedan ligger Harry Potter och "Påven Johanna" på topp tio!

Däremot har jag aldrig läst "Stolthet och fördom". Är det nu man ska skämmas lite som bibliotekarie? :) Får helt enkelt åtgärda det i sommar!!