torsdag 28 april 2011

Boktips för flygrädda?

Jag är väldigt flygrädd och i juni ska jag försöka övervinna rädslan och sätta mig på ett plan till Cypern.


För att undantränga rädslan planerar jag att läsa en så uppslukande bok på planet att jag förhoppningsvis glömmer den rädslan.


Problemet är bara att jag inte vet vad jag ska ta med för bok som uppfyller dessa kriterier? Jag funderar på bokserien Hungerspelen som "alla" säger är så bra. Någon som rekommenderar den?


Nu är jag alltså ute efter boktips i massor! Sjung ut i kommentarsfältet gott folk!Omdetnuärnågonsomnågonsinläserminbloggsåsällansomjaguppdaterarden...

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Hej, Hungerspelen är säkert bra bot mot flygrädsla, Westerfelds Ful-serien likaså. Stor passion och känslosvall hittar du i Himlen börjar här (den är underbar, särskilt om du läst Svindlande höjder nån gång). Några riktigt stora läsupplevelser fick jag från Hegi :Som stenarna på flodens botten, Verghese: Skära för sten samt Conroy : Strändernas musik.

Bibliotekarie från norr sa...

Tack för jättebra tips! Ska skriva upp och komma ihåg alla! /Åza