torsdag 5 maj 2011

Oavslutade böcker

Jag brukar inte vara den som ger upp så lätt; läser jag en bok så läser jag ut den, ser jag en film så ser jag klart den.

Åtminstone var det så förut. Kanske hör det till åldern, men nu har jag plötsligt börjat tänka att: varför ska jag ägna tid till den här boken om jag inte gillar den? Det finns ju miljoner andra som jag hellre vill läsa! Klokt, eller hur?

Den senaste bok jag gav upp med var Aldrig fucka upp av Jens Lapidus. Jag lyssnade på tre skivor i bilen, men den blev lite för macho för min smak. Jag tyckte Snabba cash, av samme författare, var jättebra, men orkade inte riktigt med uppföljaren.

Kanske beror det på vilket humör man är på när man läser en bok, det avgör nog om den faller en i smaken eller inte.

På väg hem från jobbet i dag ska jag i stället lyssna på Annika Thors Om inte nu så när. Vi får väl se jag gillar den bättre, annars är det ju bara att byta bok! :-)

Inga kommentarer: