tisdag 24 mars 2009

Bloggpremiär!

Då har jag också trillat dit! I bloggträsket menar jag. Alla har ju en blogg verkar det som och nu har jag också en! Har provat att starta en förut, men hann aldrig skriva så den dog kan man säga.

Vad vill jag då med denna blogg...? Bra fråga. Jag har tänkt mej att skriva ner boktips och andra tips, exempelvis på filmer, TV-program och sånt som jag gillar (eller ogillar) och även skriva om olika ämnen som jag finner intressanta att diskutera. Vi får väl se vartåt det bär hän.

Förmodligen kommer jag att vara den enda som läser bloggen så då får den väl verka som en dagbok för mig själv.

Som ni ser är bloggen ny och ser inte så snygg ut än. Jag håller på att lära mig. Måste friska upp mina gamla HTML-kunskaper.

Avslutar väl mitt första inlägg med ett tips på min favoritbok: Stolthet och fördom av Jane Austen. Läs den och se även filmen och BBC-serien baserad på boken. Mycket bra! Jag kommer att återkomma med ett längre inlägg om Jane Austen senare.

Inga kommentarer: